Uczestnicy
Uczestnikami programu Climate Leadership są wybrane podmioty gospodarcze, w których panuje zrozumienie dla roli jaką mogą odegrać w procesie osiągania neutralności klimatycznej. Dostrzegając dla siebie szansę na rozwój w adaptacji do zmieniającego się świata, uczestnicy Programu podejmują konkretne działania, które w wymierny sposób zmniejszają negatywny wpływ produktów i usług na środowisko lub są odpowiedzią na wyzwania związane z adaptacją do zmian klimatu (w tym szczególnie, zachowania warunków dla ciągłości jakości życia ludzi).
Uczestnicy Programu wypracowują swoje zobowiązania klimatyczne, obejmujące cel i szczegółowy plan jego realizacji, przy współpracy z ekspertami programu Climate Leadership. W trakcie edycji, firmy rozpoczynają wdrażanie planów wyznaczających kierunek dla koniecznej transformacji, stając się tym samym liderami rynku.
Firmy, które zobowiązały się do działania na rzecz neutralności klimatycznej w 1. edycji Programu
liczba uczestników: 10
start: 7 listopada 2019
koniec: 4 czerwca 2020
W Orange jesteśmy przekonani, że działania dla klimatu muszą wpisywać się w strategię i bieżącą działalność firmy. Dlatego – obok np. optymalizacji zużycia energii, pozyskiwania jej ze źródeł odnawialnych czy oferowania samorządom platform smart city do zrównoważonego zarządzania usługami dla mieszkańców – pomagamy naszym klientom być bardziej eko. Jednym z przykładów jest program odkupu używanych telefonów komórkowych, którym w ten sposób dajemy szansę na drugie życie.
Jacek Hutyra, Climate Officer Orange Polska
Zobowiązanie klimatyczne Grupy Orange:
Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla do 2040 r. Odzyskanie z rynku 30% całkowitej sprzedaży telefonów komórkowych do roku 2025, w krajach Europy, gdzie marka Orange jest obecna.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Gospodarka o Obiegu Zamkniętym
Zapobieganie postępującym zmianom klimatycznym to obowiązek nas wszystkich – obywateli, władz, firm oraz instytucji. Głęboko wierzę, że naszą rolą jako Banku Zielonych Zmian jest wspieranie klientów w ograniczaniu negatywnego wpływu na środowisko. Podejmujemy szereg działań na rzecz wspierania transformacji energetycznej i będziemy je intensyfikować, dlatego też dołączyliśmy do inicjatywy Climate Leadership. Jestem dumny z działań naszego Banku oraz Grupy BNP Paribas na rzecz budowania świata sprawiedliwego i zrównoważonego.
Przemek Gdański, Prezes Zarządu Banku BNP Paribas
Zobowiązanie klimatyczne BNP Paribas Bank Polska S.A.:
Rozwój oferty produktów i usług Banku wspierających transformację energetyczną: osób indywidualnych, wspólnot mieszkaniowych i przedsiębiorstw.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Zrównoważone Finansowanie
Zobowiązanie klimatyczne Coca-Cola HBC Polska:
Do 2025 roku: 100% opakowań konsumenckich będzie zdatne do recyklingu, 35% wszystkich butelek PET będzie pochodziło z materiału PET z recyklingu lub z odnawialnych materiałów, zbiórka ekwiwalentu 75% opakowań wprowadzanych na rynek.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Eko-opakowania
Zobowiązanie klimatyczne ERGO Hestia S.A.:
Redukcja emisji dwutlenku węgla w 2020 r. co najmniej o 5% w stosunku do roku 2019.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Wskaźniki Pozafinansowe
Skutki zmian klimatu zobowiązują wszystkich do podjęcia realnych działań, które mogą je ograniczyć. Z każdym dniem rośnie w tym zakresie rola instytucji finansowych takich jak nasz Bank. Dotychczasowe efekty działalności Banku Ochrony Środowiska oraz innych ekobanków za granicą pokazują, że „zielone banki” dzięki unikalnym kompetencjom - wiedzy w dziedzinie ochrony środowiska i znajomości potrzeb w tym zakresie - wspierają i stymulują ekoinwestycje.
Emil Ślązak, p.o. Prezesa Zarządu Banku Ochrony Środowiska
Zobowiązanie klimatyczne Banku Ochrony Środowiska S.A.:
Finansowanie przedsięwzięć, które oszczędzają zasoby naturalne i zapobiegają ich marnotrawstwu.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Zrównoważone Finansowanie
Odpowiedzialność biznesu wobec ludzi i planety jeszcze nigdy nie była tak ważna jak dziś. Przeciwdziałanie marnowaniu żywności, ograniczenie naszego śladu węglowego, walka z plastikiem i promowanie dobrego, zdrowego jedzenia są wpisane w strategię Auchan. Do roku 2022 100% opakowań marki własnej Auchan będzie się nadawać do recyklingu, ponownego użycia, lub kompostowania, o 20% ograniczymy emisję CO2 z transportu i o 25% zredukujemy zużycie energii w naszych sklepach.
Gérard Gallet, dyrektor generalny
Zobowiązanie klimatyczne Auchan Retail Polska:
Auchan w ramach strategii na lata 2020-2022 chce walczyć z marnotrawstwem i użyciem plastiku. Do 2022 roku 100% opakowań marki własnej ma nadawać się do ponownego użycia, recyklingu, kompostowania.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Eko-opakowania
Realizując strategię transformacji żywieniowej oraz prowadząc firmę w sposób zrównoważony, stale ograniczamy nasz negatywny wpływ na środowisko. Jednym z naszych priorytetów jest redukcja wykorzystania plastiku, do której dążymy m.in. poprzez ograniczanie masy opakowań marki własnej czy oferowanie opakowań wielokrotnego użytku. Stawiamy sobie ambitne cele i cieszymy się, że możemy realizować je wspólnie z naszymi koleżankami i kolegami, klientami oraz partnerami biznesowymi.
Justyna Orzeł, Wiceprezes Zarządu i Sekretarz Generalna
Zobowiązanie klimatyczne Carrefour Polska Sp. z o.o.:
Wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Eko-opakowania
Troska o środowisko jest na stałe wpisana w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Żywiec, którą realizujemy pod hasłem Warzymy Lepszy Świat. Od lat minimalizujemy negatywny wpływ na środowisko, ograniczając emisję dwutlenku węgla na każdym etapie naszej działalności, promując butelki zwrotne i optymalizując zużycie wody w naszych browarach. Stale zmniejszamy także ilość odpadów, poddając je recyklingowi lub odzyskowi, a pozostałości po produkcji przeznaczamy na paszę dla zwierząt.
Magdalena Brzezińska, Dyrektor ds. korporacyjnych
Zobowiązanie klimatyczne Grupy Żywiec:
Do 2025 roku: Zużycie wody w produkcji piwa we wszystkich naszych browarach nie będzie większe niż 3,5 hl/hl (wynik w 2019 2,79 hl/hl), emisja CO2 w produkcji nie przekroczy 5,1 kg CO2e/hl (wynik w 2019 3,48 kg CO2e/hl), a w dystrybucji piwa 2,42 kg CO2e/hl (wynik w 2019 3,00 kg CO2e/hl).
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Gospodarka o obiegu zamkniętym
W Żywiec Zdrój jesteśmy świadomi naszej roli w procesie osiągania neutralności klimatycznej - od lat konsekwentnie dążymy m.in. do obniżenia śladu węglowego naszych produktów, a także aktywnie angażujemy się w budowanie systemu efektywnej zbiórki i recyklingu odpadów. Wierzymy, że będąc częścią programu Climate Leadership będziemy w stanie, wspólnie z partnerami, zainicjować rzeczywiste zmiany i zainspirować do działania innych.
Edyta Krysiuk – Kowalczyk, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju
Zobowiązanie klimatyczne Żywiec-Zdrój S.A.:
Redukcja „śladu węglowego” o 50% do roku 2020 w odniesieniu do roku bazowego (2007). „Carbon Neutrality” (zero net) dla całej marki do roku 2030.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Wskaźniki pozafinansowe
Zobowiązanie klimatyczne IKEA Retail Sp. z o.o. IKEA Distribution Services S.A.:
Zwiększenie efektywności pakowania i przeładunku towarów, zużywając mniej surowców. Do 2030 roku używanie materiałów w 100% nadających się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
Eko-opakowania
Firmy, które zobowiązały się do działania na rzecz nautralności klimatycznej w 2. edycji Programu
liczba uczestników: 13
start: 26 października 2020
koniec: 9 września 2021
Wykorzystywanie folii ściółkujących w rolnictwie jest popularną technologią, zwłaszcza w produkcji warzyw. Standardowe produkty tego typu, produkowane z polietylenu, generują ogrom odpadów trudnych w recyklingu, często zalegających w polskich gospodarstwach. Rolnicy mają jednak możliwość stosowania rozwiązań zrównoważonych, jakimi są biodegradowalne i kompostowalne w glebie folie do ściółkowania. Oprócz ogólnie znanych zalet np. oszczędność wody czy zmniejszenie ilości używanych środków ochrony roślin, technologia ta również nie generuje odpadów. Nie trzeba zbierać jej z pól po sezonie, a tylko zaorać z glebą. Mikroorganizmy glebowe zamienią ją z czasem na wodę, CO2 i biomasę. W glebie nie powstają w związku z tym mikroplastiki, co jest poświadczone wymaganymi na całym świecie certyfikatami.
Maciej Wita, Regionalny Doradca Agronomiczny, Uprawy Warzywnicze, BASF Polska
Zobowiązanie klimatyczne BASF Polska:
Wyeliminowanie w ciągu roku odpadów z tworzyw sztucznych z 200 ha upraw warzywniczych w Polsce poprzez rozwój oferty folii biodegradowalnych do ściółkowania.
BASF stawia sobie za cel osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r. Jednak, aby tak się stało, nasze globalne cele muszą się przekładać na lokalne działania. Dlatego powołaliśmy wewnętrzny zespół ds. Zielonej Energii, który analizuje ślad węglowy firmy w Polsce i nasze możliwości w zakresie przejścia na OZE. Pierwszym wymiernym działaniem jest podpisanie nowej umowy z PGE Obrót S.A. na pozyskiwanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł pokrywającej 100% naszego zapotrzebowania w Zakładzie Produkcji Katalizatorów Samochodowych BASF w Środzie Śląskiej
Iga Wasilewicz, Public & Government Affairs Manager Koordynatorka Zespołu ds. Zielonej Energii
Zobowiązanie klimatyczne BASF Polska:
Przejście na korzystanie w 100% z energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w zakładzie produkcji katalizatorów samochodowych BASF w Środzie Śląskiej w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
nowe technologie i innowacje na rzecz klimatu
efektywność energetyczna i surowcowa
Jako największa polska firma farmaceutyczna chcemy pomagać ludziom żyć zdrowo w zdrowym świecie. Jesteśmy świadomi wpływu wyzwań klimatycznych na stabilność ekosystemów oraz kondycję zdrowotną społeczeństw. Od lat podejmujemy działania zwiększające efektywność energetyczną i ograniczające emisje gazów cieplarnianych z naszych procesów produkcyjnych. Aby jednak osiągnąć kompleksową i trwałą zmianę, niezbędne jest włączenie interesariuszy w całym łańcuchu wartości. Już od tego roku rozszerzamy proces monitorowania śladu węglowego o zakres 3, by w następnym etapie jeszcze silniej angażować i inspirować do wspólnych działań na rzecz klimatu naszych dostawców i partnerów.
Magdalena Rzeszotalska, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR, Polpharma
Zobowiązanie klimatyczne Zakładów Farmaceutycznych "Polpharma" S.A.:
Wdrożenie regularnego pomiaru śladu węglowego w zakresie 3 oraz włączenie dostawców i innych interesariuszy w działania ograniczające emisje gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości w celu zmniejszenia śladu węglowego w zakresie 3 o 20% do 2030 roku w odniesieniu do pierwszego roku obliczeniowego.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
zmniejszenie śladu węglowego
Zdajemy sobie sprawę z tego, że świadome działania jednostek mogą przyczynić się do zapoczątkowania wartościowych zmian na skalę globalną. Dlatego przystępując do programu z naszą marką biurową myhive, skupiliśmy się nie tylko na tym, co dobrego dla naszego klimatu możemy zrobić my, ale także na promowaniu właściwych postaw wśród 17.000 osób pracujących na co dzień w biurach pod tym brandem. Co więcej, będąc pierwszą firmą z sektora nieruchomości, która zaangażowała się w Climate Leadership, mocno liczymy, że przetarliśmy szalki dla innych – tych, z którymi na co dzień konkurujemy biznesowo – jednak w obliczu aspektów takich jak nasze środowisko, chcemy się jednoczyć i mówić jednym głosem.
Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, IMMOFINANZ
Zobowiązanie klimatyczne myhive:
Wdrożenie 20 projektów ekologicznych pod hasłem #myhiveourfuture związanych z ograniczeniem negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko naturalne oraz zwiększenie świadomości ekologicznej wśród najemców, co przełoży się na zmianę ich nawyków w pracy i w życiu prywatnym.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
edukacja klimatyczna
Skupiając się w naszej działalności na aspektach ESG oraz chcąc efektywniej realizować misję zrównoważonego rozwoju, w 2020 r. powołaliśmy Radę ds. Zrównoważonego Rozwoju (Sustainability Council), która wraz z Chief Sustainability Officerem (CSO), Sustainability Officerami, Biurem CSR i Zrównoważonego Rozwoju oraz Biurem ds. Programów Zrównoważonego Rozwoju wspólnie tworzy Sustainability Community. Rada odpowiada za to, aby cele strategiczne związane z realizacją Agendy 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju były rozumiane i współdzielone we wszystkich obszarach działalności banku oraz wśród naszych Klientów, również dzięki rozwojowi produktów i usług bankowych. Utworzenie Rady i powołanie Sustainability Officerów ma na celu zacieśnianie współpracy wewnętrznej wokół idei zrównoważonego wzrostu. Ułatwia wymianę wiedzy i podejmowanie decyzji w kluczowych kwestiach. Wierzę, że budowa nowych kompetencji – dzięki współpracy z ekspertami Climate Leadership – pozwoli naszej organizacji na osiągnięcie dodatkowych przewag konkurencyjnych i realizację naszej aspiracji do bycia liderem w obszarze ESG i zrównoważonego wzrostu, a także co ważniejsze pozwoli nam przyczynić się w jeszcze większym stopniu do transformacji, która czeka nasz kraj.
Przemek Gdański, Prezes Zarządu Banku BNP Paribas
Zobowiązanie klimatyczne BNP Paribas Bank Polska S.A.:
Merytoryczne przygotowanie nowo powołanej Sustainability Community do rozwijania i wdrażania strategicznych projektów ESG, wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
edukacja klimatyczna
W wyniku dokładnych analiz, w ERGO Hestii mamy coraz większą świadomość co do tego, w których obszarach możemy redukować emisję CO2. Podczas tegorocznej edycji Climate Leadership skupiamy się w tym kontekście na podróżach służbowych. Wykorzystanie flot samochodowych stanowi wyraźny procent ogólnej emisji CO2 w naszej firmie. Dzięki edukacji kierowców możemy wpływać nie tylko na ich zachowania proekologiczne w czasie pracy, ale także zmieniać ich nawyki w codziennym życiu.
Mario Everardo Zamarripa Gonzalez, Dyrektor odpowiedzialny za Zrównoważony Rozwój
Zobowiązanie klimatyczne ERGO Hestia S.A.:
Wdrożenie nowoczesnej platformy do szkolenia kierowców z ekojazdy w celu zmniejszenia średniego zużycia paliwa o 5% na 100km.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
efektywność energetyczna i surowcowa
W Netguru konsekwentnie dążymy do realizacji naszej wizji zrównoważonej cyfrowej przyszłości - jesteśmy firmą z certyfikatem B Corp i zobowiązaliśmy się do pozytywnego oddziaływania na rzecz ludzi i planety. W tym roku, przy wsparciu ekspertek i ekspertów Climate Leadership, policzyliśmy nasz bezpośredni i pośredni ślad węglowy we wszystkich trzech obszarach. Już dziś 98% naszych danych przechowywanych jest na serwerach neutralnych klimatycznie. Chmura to jednak tylko jedno ze źródeł naszych emisji i obecnie pracujemy nad tym, by do końca 2022 osiągnąć neutralność klimatyczną. Mam nadzieję, że więcej firm podejmie się takiego zobowiązania.
Marek Talarczyk, CEO Netguru
Zobowiązanie klimatyczne Netguru:
Osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca 2022 roku.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
zmniejszenie śladu węglowego
Fundamentalnym zobowiązaniem firmy Samsung jest kultura działania „PlanetFirst”. Wyraża nasze zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność biznesu i zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Za nasz cel stawiamy sobie wspieranie działań i projektów na rzecz neutralności klimatycznej, realizowane w oparciu o nowe technologie. Chcemy inspirować nie tylko startupy, ale również młodsze pokolenia jak wziąć odpowiedzialność za swoje otoczenie, jak tworzyć i realizować rozwiązania, które sprawią, że przyszłość naszej planety stanie się bardziej obiecująca.
Jacek Łęgiewicz, Dyrektor ds. publicznych w Samsung Electronics Polska
Zobowiązanie klimatyczne Samsung Electronics Polska:
Wspieranie procesu tworzenia innowacji na rzecz klimatu przy wykorzystaniu nowych technologii oraz zaangażowaniu startupów i młodego pokolenia.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
gospodarka o obiegu zamkniętym
W kontekście najnowszego raportu IPCC i tego, że konsekwencje zmian klimatu są odczuwalne na całym świecie i będą one coraz dotkliwsze, musimy działać teraz. Jako, że 57% emisji dwutlenku węgla firmy Danone jest związanych z rolnictwem, praktyki rolnictwa regeneratywnego to dla nas najważniejszy obszar redukcji emisji. W najbliższych latach kluczowa będzie praca z rolnikami, naszymi dostawcami, na rzecz szerokiego wdrożenia takich działań.
Marek Sumiła, Dyrektor Rynku Polska i Kraje Bałtyckie Danone
Zobowiązanie klimatyczne DANONE Sp. Z O.O.:
Objęcie do końca 2023 roku 100 procent dostawców mleka w Polsce programem weryfikacji praktyk rolnictwa regeneratywnego oraz promowanie diety fleksitariańskiej wśród konsumentów w kraju.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
zmniejszenie śladu węglowego
bezpieczeństwo żywnościowe
Zrównoważony rozwój, troska o klimat i ochrona środowiska to kluczowe elementy strategii McDonald’s. W działania na rzecz planety angażujemy cały system – naszych franczyzobiorców, dostawców oraz pracowników. Kilka lat temu podjęliśmy zobowiązania dotyczące ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 36% z biur i restauracji oraz o 31% w całym łańcuchu dostaw do 2030 roku. Podchodzimy do wyzwań środowiskowych całościowo – od projektowania, poprzez zaangażowanie i edukację gości, a skończywszy na segregacji i recyklingu opakowań, które wracają do naszych restauracji w postaci ręczników papierowych. Naszym celem jest zamknięcie obiegu i minimalizacja wpływu na otoczenie, w którym funkcjonują nasze restauracje.
Tomasz Kurpiewski, Sustainability Senior Manager w McDonald’s Polska
Zobowiązanie klimatyczne McDonald's Polska Sp. Z O.O.:
Od 2025 roku wszystkie opakowania będą pochodziły ze źródeł odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych źródeł, a 100% opakowań z restauracji będzie poddawane recyklingowi.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
gospodarka o obiegu zamkniętym
W strategii zrównoważonego rozwoju Allegro na lata 2020-2023 znalazło się wiele inicjatyw i tematów, które podejmują kwestie odpowiedzialności wobec środowiska, edukacji klientów i sprzedawców oraz ograniczenia śladu węglowego w ramach dostaw. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Climate Leadership powered by UNEP/GRID ekspertki i eksperci w temacie mogli podzielić się swoimi doświadczeniami w ramach naszego projektu ekologicznych opakowań w gospodarce o obiegu zamkniętym. Stawiamy sobie za cel, aby do końca 2022 roku co najmniej 2,5 miliona przesyłek zamawianych miesięcznie na platformie było wysyłane w przyjaznych środowisku opakowaniach.
Marta Mikliszańska, Head of Sustainability & Public Affairs
Zobowiązanie klimatyczne Allegro.pl:
Do 2022 roku co najmniej 2,5 miliona przesyłek zamawianych miesięcznie na platformie Allegro będzie wysyłanych w przyjaznych środowisku opakowaniach.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
nowe technologie i innowacje na rzecz klimatu
Nie ma na rynku drugiego banku, który we współpracy ze swoimi klientami w tak kompleksowy sposób podchodzi do ochrony środowiska. Zgodnie z założeniami naszej strategii, docelowo będziemy oferowaćjeszcze szersze wsparcie w realizacji inwestycji proekologicznych - odokreślenia celów na redukcję emisji, przez określenie wstępnych opcji, przeprowadzenie studium wykonalności, po sfinansowanie przedsięwzięcia. Na tym jednak nasza rola ma się nie kończyć, chcemywspomagać klientów banku na każdym etapie realizacji inwestycji, a na koniecprzeprowadzać analizę jej skuteczności środowiskowej. W najbliższych latach będziemy kontynuować działania w tym zakresie, naszym celem jest wzrost udziału zielonych aktywów w portfolio banku z obecnych 36% do 50% -staniemy się jeszcze bardziej zielonym bankiem. Ukoronowaniem naszych starań będzie uzyskanie ratingu ESG, który będziepotwierdzeniem naszego pozytywnego wpływu na środowisko naturalne oraz działań na rzecz odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego. Nie powiedzieliśmy również ostatniego słowa w ograniczaniu własnego śladu węglowego-dążymy do neutralności klimatycznej.
Anna Żyła, dyrektor Biura Polityki Ekologicznej i Taksonomii
Zobowiązanie klimatyczne Banku Ochrony Środowiska S.A.:
Zwiększenie udziału zielonych aktywów w portfolio banku z obecnych 36% do 50% do 2023r., a co za tym idzie szersze wsparcie klientów w realizacji inwestycji proekologicznych.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
zrównoważone finansowanie
Zobowiązanie klimatyczne Fabryk Mebli „FORTE” S.A.:
Edukacja klientów w zakresie prawidłowego segregowania odpadów generowanych z opakowań wyrobów firmy oraz lepsze wykorzystanie kupowanych surowców. Do końca 2025 roku: - ograniczenie o 10% udziału materiałów opakowaniowych średnio na paczkę we wszystkich wyrobach, - wdrożenie 100% materiałów opakowaniowych nadających się do recyklingu.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
nowe technologie i innowacje na rzecz klimatu
Naszą ambicją jest opracowanie najbardziej zrównoważonego opakowania na świecie, które jest w całości wykonane z materiałów pochodzenia roślinnego, które są w pełni odnawialne, w pełni nadające się do recyklingu i neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Tylko dzięki wzajemnym wysiłkom opartym na współpracy podmiotów zaangażowanych możemy urzeczywistnić tę ambicję, dlatego wierzymy, że nasze uczestnictwo w Programie Climate Leadership pomoże wzmocnić skuteczność naszych działań w Polsce.
Dragan Rajkovic, Regionalny Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju
Zobowiązanie klimatyczne Tetra Pak:
Stworzenie opakowania kartonowego, które będzie neutralne środowiskowo, wykonane w całości z materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych bądź z recyklingu. Ponadto, dążenie do osiągnięcia 90% zbiórki kartonów do płynnej żywności oraz osiągnięcia recyklingu na poziomie co najmniej 70% do 2030.
Obszary w ramach których firma podjęła działania:
gospodarka o obiegu zamkniętym