Coca-Cola HBC Polska jest częścią wspólnej jednostki biznesowej Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie. Produkuje, sprzedaje i dystrybuuje napoje gazowane najbardziej znanych marek, takich jak: Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Sprite i Fanta. W ofercie firmy znajdują się również wody, soki, mrożone herbaty, napoje na bazie roślin oraz napoje energetyzujące. Łącznie grupa odpowiada za 18 marek, a jej produkty można znaleźć w ponad 133 tysiącach punktów sprzedaży w Polsce. Dodatkowo, aż 92% produktów jest wyprodukowanych w Polsce. Działania biznesowe Coca-Cola determinuje długofalowa strategia zrównoważonego rozwoju, która jest odzwierciedleniem 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, przyjętych przez ONZ. Firma kładzie szczególny nacisk na Cel 12, związany z promowaniem zrównoważonych wzorców konsumpcji i produkcji, oraz na wykorzystanie opakowań plastikowych, które stanowią największą część produkcji.

Strona www uczestnika
Zobowiązania klimatyczne podjęte przez firmę w ramach programu Climate Leadeship:
2020
Do 2025 roku: 100% opakowań konsumenckich będzie zdatne do recyklingu, 35% wszystkich butelek PET będzie pochodziło z materiału PET z recyklingu lub z odnawialnych materiałów, zbiórka ekwiwalentu 75% opakowań wprowadzanych na rynek.
Polpharma S.A.ERGO Hestia S.A.Grupa ŻywiecBASF PolskaNetguru

Program Climate Leadership jest działaniem realizowanym przez UNEP/GRID-Warszawa w odpowiedzi na rezolucję UNEP/EA.4/L.5, przyjętą podczas 4. sesji Zgromadzenia ONZ ds. Środowiska (UNEA-4).

Rezolucja ”Rozwiązanie Problemów Środowiskowych Poprzez Zrównoważone Praktyki Biznesowe” wezwała biznes do transformacyjnego wysiłku dla sprostania globalnym wyzwaniom środowiskowym i klimatycznym.

UNEP/GRID-Warszawa
ul. Poznańska 21 lok. 29, 00-685 Warszawa tel. +48 22 840 6664 e-mail: kontakt@climateleadership.pl