Samsung to południowokoreański gigant technologiczny, który jest jedną z największych spółek technologicznych na świecie. Firma kreuje i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, tabletów, urządzeń ubieralnych, rozwiązań cyfrowych, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników oraz rozwiązań LED. Samsung jest najchętniej wybieraną marką smartfonów przez Polaków, a jego produkty odpowiadają za ponad 30% wszystkich sprzedaży telefonów mobilnych. Firma skupia się również na wyzwaniach określonych przez Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Jej misja, "Together for Tommorow! Enabling People!", opiera się na edukacji wspierającej pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiającej rozwój potencjału przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra. Przykładem takiego działania jest uruchomiony w zeszłym roku Solve for Tomorrow, który zachęca młodych ludzi do tworzenia i wdrażania innowacyjnych rozwiązań dla lokalnych wyzwań i problemów.

Strona www uczestnika
2024
Jarosław OrskiDyrektor Działu Customer Care w Samsung Electronics Polska
Strategicznym środowiskowym celem naszej firmy jest wspieranie obiegu zamkniętego. Ten proces przeprowadzamy nie tylko poprzez produkcję elektroniki z materiałów pochodzących z recyklingu, zbiórkę elektrośmieci czy odzyskiwanie zasobów, ale także zwiększenie możliwości naprawy produktów tak, by służyły jak najdłużej. Jako jedni z pierwszych oddziałów Samsung w Europie wdrożyliśmy usługę samodzielnej naprawy obejmującej zakup oryginalnych części oraz dostęp do niezbędnych instrukcji. Postawiliśmy na wymianę komponentów zamiast całych modułów wyświetlaczy, aby przywracać sprawność produktów przy minimalnym zużyciu materiałów. Rozbudowaliśmy też usługi wsparcia zdalnego, które zmniejszają ilość niezbędnych wizyt serwisowych, co przekłada się na oszczędność czasu oraz obniżenie emisji CO₂. Ponadto, aktualizacje oprogramowania urządzeń oraz program Care+ zapewniają komfort klientów oraz wydłużają życie urządzeń.
2023
Magdalena OlborskaESG Manager, Samsung Electronics Polska
Podniesienie poziomu wiedzy w zakresie klimatu jest szczególnie ważne z perspektywy wewnętrznej biznesu, bo pozwala pracownikom zrozumieć konieczność adaptacji do zmian związanych ze skutkami kryzysu klimatycznego. Nie bez przyczyny ryzyko klimatyczne jest często wymieniane jako jedno z najbardziej krytycznych i dotkliwych w najbliższej przyszłości, które firmy muszą uwzględnić w zarządzaniu. W przypadku firm technologicznych te wyzwania są również szansą do tworzenia innowacji w postaci produktów oraz rozwiązań wspierających gospodarkę cyrkularną czy obniżających emisję CO2. Cykl spotkań z ekspertami UNEP/GRID-Warszawa, tworzenie materiałów edukacyjnych, ujęcie modułu środowiskowego w szkoleniu wprowadzającym dla nowo zatrudnionych osób, czy włączenie pracowników w oddolne akcje wspierające klimat to tylko niektóre z działań wpisanych w „Akademię Klimatu” pod patronatem zarządu firmy Samsung. Celem inicjatywy jest wyposażenie pracowników Samsung w wiedzę i pomocne przykłady w odniesieniu do zobowiązań firmy przyjętych w globalnej strategii środowiskowej.
Zobacz więcej
Zobowiązania klimatyczne podjęte przez firmę w ramach programu Climate Leadeship:
2024
Wzmocnienie roli serwisu i napraw w zakresie odpowiedzialności Samsung za produkty, poprzez wdrażanie, rozwój i wspieranie rozwiązań sprzyjających obiegowi zamkniętemu produktów takich jak samodzielne naprawy, zmniejszenie zużycia materiałów przez naprawy na poziomie komponentów, czy narzędzia i procesy zdalnego wsparcia.
2023
Powołanie programu „Akademia Klimatu”, którego celem jest długofalowa edukacja pracowników Samsung nt. klimatu oraz przy ich zaangażowaniu na poziomie lokalnym w realizację celów globalnej strategii środowiskowej firmy.
Zobacz więcej
Orange PolskaCoca-Cola HBC PolskaGrupa ŻywiecØrstedRespect Energy

Program Climate Leadership jest działaniem realizowanym przez UNEP/GRID-Warszawa w odpowiedzi na rezolucję UNEP/EA.4/L.5, przyjętą podczas 4. sesji Zgromadzenia ONZ ds. Środowiska (UNEA-4).

Rezolucja ”Rozwiązanie Problemów Środowiskowych Poprzez Zrównoważone Praktyki Biznesowe” wezwała biznes do transformacyjnego wysiłku dla sprostania globalnym wyzwaniom środowiskowym i klimatycznym.

UNEP/GRID-Warszawa
ul. Poznańska 21 lok. 29, 00-685 Warszawa tel. +48 22 840 6664 e-mail: kontakt@climateleadership.pl