Samsung to południowokoreański gigant technologiczny, który jest jedną z największych spółek technologicznych na świecie. Firma kreuje i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, tabletów, urządzeń ubieralnych, rozwiązań cyfrowych, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników oraz rozwiązań LED. Samsung jest najchętniej wybieraną marką smartfonów przez Polaków, a jego produkty odpowiadają za ponad 30% wszystkich sprzedaży telefonów mobilnych. Firma skupia się również na wyzwaniach określonych przez Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Jej misja, "Together for Tommorow! Enabling People!", opiera się na edukacji wspierającej pozytywne zmiany w społeczeństwie i umożliwiającej rozwój potencjału przyszłych pokoleń dla wspólnego dobra. Przykładem takiego działania jest uruchomiony w zeszłym roku Solve for Tomorrow, który zachęca młodych ludzi do tworzenia i wdrażania innowacyjnych rozwiązań dla lokalnych wyzwań i problemów.
2024
Jarosław OrskiDyrektor Działu Customer Care w Samsung Electronics Polska
Strategicznym środowiskowym celem naszej firmy jest wspieranie obiegu zamkniętego. Ten proces przeprowadzamy nie tylko poprzez produkcję elektroniki z materiałów pochodzących z recyklingu, zbiórkę elektrośmieci czy odzyskiwanie zasobów, ale także zwiększenie możliwości naprawy produktów tak, by służyły jak najdłużej. Jako jedni z pierwszych oddziałów Samsung w Europie wdrożyliśmy usługę samodzielnej naprawy obejmującej zakup oryginalnych części oraz dostęp do niezbędnych instrukcji. Postawiliśmy na wymianę komponentów zamiast całych modułów wyświetlaczy, aby przywracać sprawność produktów przy minimalnym zużyciu materiałów. Rozbudowaliśmy też usługi wsparcia zdalnego, które zmniejszają ilość niezbędnych wizyt serwisowych, co przekłada się na oszczędność czasu oraz obniżenie emisji CO₂. Ponadto, aktualizacje oprogramowania urządzeń oraz program Care+ zapewniają komfort klientów oraz wydłużają życie urządzeń.
2023
Magdalena OlborskaESG Manager, Samsung Electronics Polska
Podniesienie poziomu wiedzy w zakresie klimatu jest szczególnie ważne z perspektywy wewnętrznej biznesu, bo pozwala pracownikom zrozumieć konieczność adaptacji do zmian związanych ze skutkami kryzysu klimatycznego. Nie bez przyczyny ryzyko klimatyczne jest często wymieniane jako jedno z najbardziej krytycznych i dotkliwych w najbliższej przyszłości, które firmy muszą uwzględnić w zarządzaniu. W przypadku firm technologicznych te wyzwania są również szansą do tworzenia innowacji w postaci produktów oraz rozwiązań wspierających gospodarkę cyrkularną czy obniżających emisję CO2. Cykl spotkań z ekspertami UNEP/GRID-Warszawa, tworzenie materiałów edukacyjnych, ujęcie modułu środowiskowego w szkoleniu wprowadzającym dla nowo zatrudnionych osób, czy włączenie pracowników w oddolne akcje wspierające klimat to tylko niektóre z działań wpisanych w „Akademię Klimatu” pod patronatem zarządu firmy Samsung. Celem inicjatywy jest wyposażenie pracowników Samsung w wiedzę i pomocne przykłady w odniesieniu do zobowiązań firmy przyjętych w globalnej strategii środowiskowej.
2022
Jacek ŁęgiewiczDyrektor ds. publicznych, Samsung Electronics Polska
Zdajemy sobie sprawę, że kwestie związane z przeciwdziałaniem zmianom klimatycznym są szczególnie ważne dla młodego pokolenia, ale też kluczowe z punktu widzenia przyszłości nas wszystkich. Młodzież w Polsce chce mieć realny wpływ na otaczający świat i nie boi się podejmować trudnych tematów. Z myślą o nich, program Solve for Tomorrow oferuje odpowiednie narzędzia, zasoby oraz wsparcie mentorów i ekspertów w tworzeniu innowacyjnych urządzeń czy aplikacji na rzecz ochrony naszej planety. Celem programu jest wzmacnianie kompetencji przyszłości młodych ludzi, zachęcenie ich do aktywizmu, twórczej odwagi i budowania poczucia sprawczości w obliczu zagrożenia dla klimatu. W ramach Solve for Tomorrow mogą przekuć swoje kreatywne pomysły w innowacyjne projekty, które stanowią odpowiedź na największe wyzwania XXI wieku. Działanie to wpisuje się w misję firmy Samsung pod hasłem „Together for Tommorow! Enabling People!”. Naszym fundamentalnym zobowiązaniem jest nowoczesna edukacja, która umożliwi przyszłym pokoleniom osiągnięcie pozytywnych zmian dla dobra planet.
2021
Jacek ŁęgiewiczDyrektor ds. publicznych, Samsung Electronics Polska
Fundamentalnym zobowiązaniem firmy Samsung jest kultura działania „PlanetFirst”. Wyraża nasze zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność biznesu i zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Za nasz cel stawiamy sobie wspieranie działań i projektów na rzecz neutralności klimatycznej, realizowane w oparciu o nowe technologie. Chcemy inspirować nie tylko startupy, ale również młodsze pokolenia jak wziąć odpowiedzialność za swoje otoczenie, jak tworzyć i realizować rozwiązania, które sprawią, że przyszłość naszej planety stanie się bardziej obiecująca.