McDonald’s w Polsce to 500 restauracji, z których ponad 90% prowadzonych jest przez lokalnych przedsiębiorców. Tylko w 2019 r. restauracje odwiedziło ponad 300 mln gości. Przy takiej skali działania każda, nawet pozornie niewielka zmiana, ma realny wpływ na otoczenie.
McDonald’s myśli przez pryzmat środowiskowy od lat, a od 2018 r. realizuje globalną strategię, która zakłada działania na rzecz klimatu w wielu obszarach. W Polsce sieć ogranicza wpływ na środowisko m.in. poprzez zamknięcie obiegu opakowań. Przy projektowaniu opakowań McDonald’s stawia na redukcję plastiku - w ostatnich latach m.in. słomki czy kubki do lodów McFlurry zostały zamienione na rzecz papierowych odpowiedników. Dzięki właściwej segregacji oraz rozpoczętej w 2020 r. współpracy z polskim recyklerem, zużyte papierowe opakowania przetwarzane są na ręczniki papierowe, które trafiają z powrotem do restauracji sieci.
Program Climate Leadership organizowany jest przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa. W 3 edycji programu wraz z Mc Donald’s wezmą udział: Bank Ochrony Środowiska S.A, Hutchinson, Santander Bank Polska, Stena Recycling, Credit Agricole, ERGO Hestia, BNP Paribas Bank Polska, BASF, PZU, Signify.