W tegorocznej, 2. edycji programu Climate Leadership udział wzięło 13 firm: Allegro, BASF Polska, BNP Paribas, Bank Ochrony Środowiska, ERGO Hestia, Fabryki Mebli FORTE, Grupa spółek DANONE, IMMOFINANZ (myhive), McDonald’s, Netguru, Polpharma, Samsung, Tetra Pak. Toczący się przez ostatni rok etap wypracowywania klimatycznych zobowiązań firm 2. edycji, ostatecznie dobiegł końca 10 września, a jego zwieńczeniem stała się publikacja "Biznes na rzecz zmiany 2020-2021".
Publikacja zawiera omówienie najbardziej aktualnych tematów w obszarze dążenia do neutralności klimatycznej w okresie 2020-2021. Jest też swoistym przeglądem zagadnień i zjawisk, jakie towarzyszyły pracy niezależnych ekspertów w trakcie 2. edycji programu. Na tym tle zaprezentowane zostały rezultaty współpracy firm-uczestników i zespołów ekspertów programu. Rezultaty te, mające formę zobowiązań do przeprowadzenia mierzalnych, rzeczywistych zmian w wybranych aspektach funkcjonowania firm-uczestników 2. edycji.
Maria Andrzejewska i prof. Bolesław Rok – współtwórcy programu – rozpoczęli przedmowę publikacji od słów: "My – rządy państw, samorządy, duży i mały biznes, centra naukowo-badawcze, organizacje społeczne, niezależni eksperci, a więc każdy z nas, tak w relacji zawodowej, jak i prywatnej, mamy swoją rolę do odegrania. Rolę, w której przede wszystkim chodzi o współpracę, a nie tylko indywidualne działania." W publikacji można znaleźć wiele odniesień do znaczenia międzysektorowej współpracy. Dla jej udanego przebiegu niezbędny jest jednak dostęp do informacji i analiz skierowanych do szerokiego grona odbiorców biznesowych. Elementy tej wiedzy staraliśmy się przekazać także w niniejszym zbiorze artkułów i materiałów. Polecamy lekturę!